Asztalos Edit
+36 70 227 4066

Mikor a gyermek és mikor a szülő?

Ennek eldöntésében több szempontot látok, amit érdemes figyelembe venni. Az első szerintem a kineziológus személye, hogy hogyan szeret és hogyan tud jól dolgozni. Második szempont az, hogy mivel minden gyermek egyéni érzékenységgel és egyéni mozgási igénnyel rendelkezik, az idegenek közelségére eltérően reagálnak, így ebben a szülő véleményére érdemes hagyatkozni. Harmadik szempont lehet az, hogy a gyermek hogyan viszonyul a kineziológushoz a személyes találkozás alkalmával, mennyire tudja elfogadni a személyét.

Ovis korban

gyermek, gyermekkineziológia, gyermekek kezelése kineziológiával ovis korban

Az első néhány életévben abban az esetben érdemes a gyermeket elhozni az oldásra, ha más szakemberhez is jár fejlesztésre és fontos, hogy közvetlenül az ő testével dolgozzunk, az ő energiacsatornáira tudjunk hatni, és hogy az ő reakcióit tudjuk megfigyelni. Természetesen ilyenkor legalább az egyik szülőnek folyamatosan jelen kell lenni és lekötni a gyermek figyelmét. Még jobb, ha mindkét szülő eljön.
Kb. iskolaérett kortól már képes lehet a gyermek félórát-órát is feküdni és aktívan részt venni az oldásban. Ebben a korban a mérlegelési szempont nálam az, hogy van-e tudomása a gyermeknek a problémáról és van-e benne motiváció a változtatásra. Ez fizikai tüneteknél egyszerűbb, például ha gyakran lázas beteg, vagy nem ehet bizonyos ételeket, amiket szeret, vagy ügyetlenebb a társainál, akkor nagy valószínűséggel ő maga is szeretne javulást elérni, akkor érdemes elhozni személyesen. Érzelmi problémáknál nehezebb a helyzet, például ha szorong, ha agresszív, ha nem akar megszólalni, akkor jobb ha egyik szülő jön el az oldásra.

Szülőként nem lehet könnyű ezzel szembesülni, hogy valamit esetleg nem tudunk meg a gyermekről. Emlékszem én is erre az érzésre, amikor csak visszakaptam a gyermeket és nem mesélt el semmit. De amikor legközelebb szólt, hogy vigyem el újra ahhoz a nénihez, akkor úgy éreztem, hogy rendben van ez így. Végül is minden szülőnek az a célja, hogy gyermeke megtanulja megfogalmazni a problémáit, tudjon segítséget kérni és elfogadni.