Asztalos Edit
A tanulás nem az iskolával kezdődik és nem is ott ér véget. Minden olyan helyzet, amihez viszonyulnunk kell, tanulási szituáció. Mérlegelünk, döntést hozunk vagy épp nem tudunk dönteni, reagálunk vagy lefagyunk, hideg fejjel cselekszünk vagy elragadnak az érzelmek, bevillan a megoldás vagy csak küszködünk a helyzettel. A fennálló tanulási problémák bármelyik helyzetben hátráltathatnak. Hogyan? Gondoljunk csak bele, hogy például mi minden történik egy konfliktus során az elménkben:
Bármelyik ponton homok kerülhet a fogaskerekek közé, ami máris hatással van a helyzet kimenetelétre. Egy egyszerű hétköznapi esemény esetén sem mindegy, hogy mennyire objektíven tudjuk értékelni a helyzetet, de egy konfliktus esetén ez még élesebben számít.
A tágabb értelemben vett tanulás megszületésünktől kezdve végigkísér egész életünkön át. Nem csak a kognitív tanulásban, hanem a mindennapjainkban is, elméleti síkon és gyakorlati dolgokban egyaránt. És minden cselekvésünkhöz szükségünk van az agyunk "olajozott" működésére.
A gyerekek az iskolai tanulás során szintén a fenti mozzanatokon keresztül sajátítják el a tananyagot: az érzékszerveikkel befogadják a hallottakat, megértik, hozzákötik a már meglévő ismeretekhez, majd megoldják a feladatokat, ezáltal elmélyítik a tudást.Van olyan gyerek, aki nem szeretne elismerésben részesülni?
Ha sikeresen túlvagyunk az iskolán, akkor a felnőtt kor közepéig általában simán megy minden, aztán jönnek a "hogy is hívják, na, itt van a nyelvemen..." felkiáltások. Ismerős? Majd a "hova is tettem??" kérdések. Ilyenkor észbe kapunk és elkezdjük keresni a megoldásokat, hogy fenntartsuk szellemi képességeinket. És hát ki ne szeretne friss elmével élni élete végéig?
Agyunk érzékenyen reagál különböző külső és belső stresszorokra. Külső tényezők között tartjuk számon a különböző elektromágneses sugárzásokat, geopatikus sugárzásokat, élelmiszerek adalékanyagainak és vegyi anyagoknak a mellékhatásait, allergéneket stb. Belső tényezők - talán meglepő a ténye - lehetnek az olyan érzelmek, amelyek feldolgozatlanul maradtak és szó szerint belülről mérgeznek, gondoljunk csak például egy évekig tartó haragra.
Gyerekkorban a mozgás fejlődése az idegrendszer fejlődésével párhuzamosan történik, és bármelyik fázisában történhet olyan esemény, ami lassulást vagy kiesést okoz. Például ha a gyermek kihagyja a négykézláb mászást, az hatással lehet az agyintegrációjára. A szervezet intelligens, korrigálja a hiányosságot, de ez a korrekció mindig plussz munkával fog járni. Ilyen elakadások energetikai vonatkozásainak felderítésére és oldására is hatékony módszer a neuroenergetikai kineziológia.
Amikor tanulási problémák vagy hasonló jellegű mentális problémák tüneteivel jelentkezik valaki, akkor a kineziológiai oldás során aprólékosan feltérképezzük az elakadás mibenlétét, helyét és minőségét, és számos szempontot figyelembe véve hatunk az energiablokkok feloldására.Hogyan tesszük ezt?
A LEAP (Life Enhancement Acupressure Protocols) komplex kineziológiai rendszer a fenti lépéseket vizsgálta meg és tárta fel a tanulási problémák hátterében álló elakadások feloldási lehetőségeit 6 szinten. Hogy melyek ezek a lépések?
1 szint = alap agyintegráció, alapvető működéseinkben történő információáramlás blokktalanításával foglalkozik annak érdekében, hogy a további működések egy biztos stabil alapon történjenek. Már ezzel az alappal is mérhető változások érhetők el. 2 szint = az egyensúlyrendszerrel, a figyelem- és fókuszálási képességekkel és a gondolkodás lépéseinek sorrendiségével foglalkozik. 3 szint = a látott és hallott információk feldolgozásával, összehangolásával és integrálásával foglalkozik. 4 szint = a memória működésének, az információk tárolásának és előhívásának folyamatait javítja. 5 szint = további, kifejezetten iskolai tanulási problémák oldását célozza. 6 szint = környezeti hatások, allergiák, toxicitás (külső tényezők) befolyásának hatásait csökkenti.
A LEAP oldások eredményeképpen integráltabban tudunk működni az élet minden területén. Bővebben a LEAP-ről: https://breakthroughsinternational.org/programs/leap/
Mára már tudjuk, hogy a tanulást hátramaradt, illetve részlegesen integrált primitív reflexek is hátráltathatják. Ezeknek a reflexeknek létfontosságú szerepük van az élet kezdetén, amikor a csecsemő még nem képes akaratlagos mozgást végezni. A fejlődés során - ahogy a gyermek egyre több mozgást végez tudatosan - ezek a reflexek gátlódnak, és magasabb szintű reflexeknek adják át a szerepet.Bizonyos tényezők megakadályozhatják a primitív reflexek teljes integrálódását, ilyen gyerekeknél számos életterületen jelenhetnek meg az akaratlagos mozgások mellett a primitív reflexek hatásai, például görcsös a kéz és nehezére esik a kézírás, gondot okoz a tartós koncentrálás, az egy helyben ülés, hiperérzékeny fényekre, zajokra, hibásan másol a tábláról, később tanul meg biciklizni, ügyetlen a labdajátékokban. Felnőtteknél is tetten érhetőek fennmaradt primitív reflexek, például csúnya kézírás, nyomtatott betűkkel írás, vagy ha vezetés közben ha oldalra néz, akkor a kormányt is elfordítja.
A Primitív reflexek oldását és integrálását a neuroenergetikai kineziológia hatékonyan tudja támogatni, ami ugrásszerű előrelépést hozhat a fejlesztő foglalkozásra járó gyerekek számára is. Rövid felméréssel és az oldásokkal nagy mértékű életminőség javulás érhető el.Bővebben a Primitív Reflexek képzésről: https://www.nkinstitute.com.au/course-descriptions.html (Primitive Reflexes Series)
Egyensúly. Kinek tökéletes? És mikor van rá szükség? Hát minden pillanatban, hiszen gondoljunk csak bele, hogy amikor mozdulatlanul ülünk, akkor vajon "pihen" az egyensúly figyelőkénk? Neeem, nem pihen egy pillanatra sem, hanem folyamatosan figyeli, hogy megtartott-e az egyensúly vagy korrigálni kell-e. Vagyis az egyensúly fenntartása is folyamatos munka a szervezet számára. Alvás közben vannak időszakok, amikor tud pihenni, de azért még akkor is dolgozik, pl. ha épp kiesnénk az ágyból, lehet hogy reflexesen magunk elé tartjuk a kezünket.Ha pedig mozgásban vagyunk, akkor rengeteg neuron dolgozik az agyunkban annak érdekében, hogy a mozgásunk megfeleljen a szándékainknak, például hogy pont oda emeljük fel a karunkat, ahol az a tárgy van, amit meg akarunk fogni és közben ne dőljünk el, és sorolhatnánk még hasonló példákat, amikbe talán bele sem gondoltunk, de minden pillanatban csinálunk.
Minden tartásprobléma folyamatos kompenzációt igényel az egyensúly megtartása érdekében, és ez jelentős energiát von el a szervezettől. A testtartás kiigazítására komplex protokoll áll rendelkezésünkre, mellyel hatékonyan javíthatók a mozgásos problémák, de javasoljuk más területekre is, pl. tanulási nehézségek, általános közérzeti panaszok, vagy finommotorika fejlesztésére is.Sport teljesítmény, tánc, hangszeren játszás, kézügyesség - bosszantó, ha nem elég pontos. De ez nem csak a született tehetségek kiváltsága, mert lehet, hogy energetikai blokkok is akadályozzák, és az oldásokkal lényegesen javítható a mozgáskoordináció.Sport- és más akut baleseti sérülések esetén is érdemes eljönnöd egy oldásra a gyorsabb regenerálódás érdekében.
A SIPS (Stress Indicator Point System) kineziológiai ág számos lehetőséget nyújt a test kibillent energetikai egyensúlyának helyreállításában, fájdalmak csökkentésében, sérülések gyógyulásában, tartásjavításban, a rugalmasság megőrzésében.Bővebben a SIPS-ről: https://sipskinesiology.com/
A kineziológiával végzett energiamunka más életterületen is jól használható, például az alábbi területeken:
Neurokineziológiai oldás időtartama 90-100 perc, ára 20.000 Ft.Gyermekek neurokineziológiai kezelése 60-75 perc, ára 15.000 Ft. (11. kerületben + 5000 Ft bérleti díj).